1. Загальні положення
1.1. Цим Положенням регулюється порядок створення, діяльності, перелік прав, обов’язків та функцій Комітету тренерів Громадської організації “Федерація хокею на траві України” (далі — Федерація).
1.2. Комітет тренерів Федерації (далі – Комітет) є постійним колегіальним органом, який утворюється Радою Федерації, є підзвітний Раді Федерації та керується у своїй діяльності Конституцією України, законами України “Про громадські об’єднання”, “Про фізичну культуру і спорт”, іншими законами України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами України, Статутом Федерації, цим Положенням, регламентними документами та рішеннями, що приймаються керівними та виконавчими органами Федерації у межах їх статутних повноважень.
1.3. Комітет впроваджує у свою діяльність належне врядування (GG), що ґрунтується на принципах:
- відкритості та прозорості;
- підзвітності та відповідальності;
- справедливості та ефективності;
- участі та консенсусу;
- стратегічного бачення.
1.4. Комітет здійснює навчання, ліцензування та атестацію, керівництво тренерським складом, заслуховування програм підготовки та проведення конкурсів на посади тренерів національної збірної команди у системі Федерації відповідно до цього Положення.
1.5. Комітет запроваджує гендерні квоти для забезпечення рівної представленості чоловіків та жінок у своєму складі, сприяючи створенню рівних умов для розвитку тренерського потенціалу незалежно від статі.
1.6. Тренерська рада є дорадчим органом, що об’єднує тренерів та надає рекомендації щодо спортивно-методичної діяльності Федерації, до складу якого входять тренери-представники відокремлених підрозділів та обласних осередків, лікарі збірної команди України, головні та державний тренери національної збірної команди України.
1.7. Конкретні завдання Комітету визначаються його планами роботи, які розробляються на рік та затверджуються Радою Федерації.
2. Нормативні документи, які регулюють діяльність Комітету
2.1. Законодавчі документи України – Конституція України, Закон України “Про фізичну культуру і спорт”, Закон України “Про антидопінгову діяльність в Україні” та інші нормативно-правові акти, які регулюють діяльність спортивних організацій в Україні є основою для діяльності Комітету. Ці документи визначають основні принципи діяльності Федерації, права та обов’язки членів, порядок проведення спортивних змагань та інші питання.
2.2. Нормативні документи Федерації – Статут Федерації хокею на траві України, регламенти та положення Федерації, Положення про Комітет та інші нормативно-правові акти, які видані Федерацією хокею на траві України, конкретизують положення законодавчих документів України та визначають порядок діяльності Федерації та її членів.
2.3. Нормативні документи Міжнародної та Європейської федерації хокею на траві – Статути, Правила гри в хокей на траві, Кодекс етики та інші нормативно-правові акти, які видані FIH та EHF і регулюють діяльність хокею на траві на міжнародному рівні.
2.4. Комітет Федерації зобов’язаний дотримуватися всіх зазначених нормативно-правових документів у своїй діяльності.
3. Місія, мета, завдання та функції Комітету
3.1. Місія Комітету полягає у сприянні професійному розвитку та встановленні системних стандартів підготовки та вдосконалення тренерського складу Федерації.
3.2. Основні принципи місії:
- підвищення професійного рівня: забезпечення необхідними знаннями та навичками через організацію навчальних заходів та підтримку професійного розвитку тренерського складу;
- створення стандартів: встановлення стандартів тренерської діяльності, які відповідають міжнародним вимогам та найкращим практикам;
- розвиток інноваційних підходів: впровадження інноваційні методики та технології у тренувальний процес для досягнення кращих результатів, у тому числі: використання аналітики, відео-реєстрації тренувань, впровадження новітнього обладнання тощо;
- підтримка молодих тренерів: розвиток програм для молодих тренерів та створення умов для їх професійного зростання;
- співпраця та обмін досвідом: взаємодія з іншими національними та міжнародними спортивними організаціями для обміну досвідом та впровадження передових методик тренувань;
- етика та професійна поведінка: виховання тренерського складу у дусі високих етичних стандартів та професійної поведінки;
- гарантія чесної та прозорої гри: забезпечити чесну та прозору гру, яка відповідає найвищим стандартам.
3.3. Мета Комітету полягає у запровадженні ліцензування тренерського складу, систематичного професійного розвитку, професійної підготовки та підтримки тренерського складу з метою підвищення якості підготовки спортсменів та сприяння їх успішних виступів на національному та міжнародному рівнях.
3.4. Основні принципи мети:
- систематичний професійний розвиток: забезпечення постійного розвитку та підвищення кваліфікації тренерів шляхом розробки та впровадження ліцензування, програм підвищення кваліфікації, навчальних семінарів та тренінгів;
- постійне оновлення та впровадження інновацій: забезпечення постійного вдосконалення тренерських методик шляхом впровадження інноваційних підходів у тренувальний процес;
- підтримка наукових досліджень: сприяння науковим дослідженням з покращення тренувального процесу та використання результатів досліджень для підвищення ефективності тренерської роботи;
- визначення та підтримка стандартів якості: розробка та впровадження стандартів якості у тренерській діяльності, що дозволить забезпечити належний рівень підготовки для всіх тренерів та спортсменів;
- створення оптимальних умов: надання тренерам можливостей для навчання, розвитку та обміну досвідом, забезпечення якості та ефективності тренувань, а також збереження безпеки на майданчиках;
- залучення експертів та консультантів: залучення висококваліфікованих фахівців та консультантів для надання додаткової підтримки та порад з розвитку тренерської діяльності.
3.5. Основними завданнями Комітету є:
- організація навчальних заходів: розробити та систематично проводити навчальні семінари, тренінги та стажування для тренерського складу з метою підвищення кваліфікації та ознайомлення з передовими методиками тренування;
- впровадження системи ліцензування: розробити кваліфікаційні вимоги та впровадити процедуру ліцензування та атестації для тренерів з метою видачі ліцензій лише кваліфікованим фахівцям;
- поширення передових методик: вивчати, аналізувати та рекомендувати сучасні методики підготовки, що використовуються у світі, для тренерського складу з метою підвищення ефективності тренувань;
- надання консультаційної підтримки: створити сервіс консультацій, де тренерський склад може отримати індивідуальні та групові консультації з планування та проведення тренувань. Створення онлайн бази даних тренувальних програм. Збирати та систематизувати інформацію про ефективні тренувальні програми та створити онлайн-доступ до бази даних для тренерського складу;
- впровадження системи моніторингу: розробити та впровадити систему моніторингу ефективності тренувального процесу з метою постійного вдосконалення підготовки;
- видання навчально-методичної літератури: розробити та опублікувати навчальні посібники, методичні рекомендації та іншу літературу для тренерського складу, а також створити онлайн-бібліотеку для доступу до цих матеріалів.
3.6. Основними функціями Комітету є:
- розробка та впровадження стратегії розвитку тренерської роботи. Комітет розробляє та вносить на розгляд Ради Федерації пропозиції щодо стратегії розвитку тренерської роботи. Ці пропозиції повинні враховувати потреби та перспективи розвитку хокею на траві в Україні, а також світовий досвід тренерської роботи;
- підготовка та підвищення кваліфікації тренерів. Комітет забезпечує підготовку та підвищення кваліфікації тренерів з хокею на траві. Для цього він розробляє та затверджує навчальні програми, проводить ліцензування та атестації, а також організовує проведення тренерських семінарів, курсів, майстер-класів та сприяє участі у міжнародних конференціях, програмах обміну досвідом та стажуваннях тощо;
- підвищення професійного рівня національних збірних команд. Забезпечує національні збірні команди всім необхідним для успішного виступу на міжнародних змаганнях. Сприяти розвитку резерву для національних збірних команд. Обирати на конкурсних засадах та готувати кваліфікованих тренерів для роботи з національними збірними командами;
- контроль за роботою тренерів. Комітет проводить контроль за роботою тренерів з хокею на траві. Цей контроль здійснюється шляхом відвідування тренувань, проведення особистих бесід з тренерами, а також аналізу результатів змагань з використанням аналітики, відеореєстрації тренувань тощо;
- заохочення тренерів. Комітет вносить Раді Федерації подання щодо заохочення тренерів з хокею на траві за досягнення у тренерській роботі. Це може бути визнання нагородами, преміями, а також наданням пільг та інших переваг;
- створення онлайн-ресурсів. Розробити та підтримувати онлайн-платформи для дистанційного навчання, де тренери матимуть доступ до навчальних матеріалів, відеоуроків, вебінарів та інших ресурсів для підвищення своєї кваліфікації;
- консультаційна підтримка. Надавати консультаційну підтримку тренерам з питань планування тренувальних програм, використання новітніх технологій та методик, а також вирішення конкретних проблем у підготовці спортсменів;
- проведення досліджень та аналізу. Запроваджувати наукові дослідження та аналізувати ефективність різних методик та підходів у тренувальному процесі. Це допоможе виявити найбільш ефективні стратегії та практики та впровадити їх у практику тренувань;
- партнерство з іншими організаціями. Встановлювати партнерські зв’язки з іншими спортивними організаціями, університетами, науковими установами та іншими зацікавленими сторонами для обміну досвідом та ресурсами у сфері тренування та підготовки спортсменів;
- Підтримка етики та чесної гри. Розробити та впровадити кодекс етики для тренерського складу. Проводити тренінги з етики та професійної поведінки. Виховувати тренерський склад у дусі високих етичних стандартів та відповідальності. Забезпечувати чесну та прозору гру, яка відповідає найвищим стандартам.
4. Структура та склад Комітету
4.1. Комітет є постійним колегіальним органом Федерації.
4.2. Кількісний та персональний склад Комітету затверджується Радою Федерації за поданням Президента строком на 2 роки.
4.3. До складу Комітету входять: Голова Комітету, заступник Голови, секретар, один представник від кожного відокремленого підрозділу та інші члени.
4.4. У складі Комітету діють: Комісія з призначення тренерського складу, Комісія з професійної підготовки тренерів, Комісія з ліцензування та атестації тренерського складу.
4.5. Комітет очолює Голова, який обирається Радою Федерації Голова Комітету. Голова Комітету звітує про свою діяльність перед Радою Федерації не рідше одного разу на рік. Голова збирає комітет не рідше одного разу на квартал, рішення комітету подаються на розгляд та затвердження Радою Федерації.
4.6. Члени комітету – компетентні фахівці з досвідом практичної тренерської роботи обираються Конференцією/Радою Федерації строком на 2 роки.
4.7. Секретар та голови комісій Комітету обирається з-поміж його членів.
4.8. Рішення про можливі зміни у складі Комітету протягом визначеного терміну діяльності приймає Рада Федерації.
4.9. Рішення комітету приймаються більшістю голосів присутніх членів.
4.10. Керівництво Комітету:
- Роботу Комітету очолює Голова Комітету.
- Голова Комітету організовує його роботу, головує на засіданнях, представляє Комітет, розподіляє обов’язки членів, підписує протоколи, звітує перед Радою та інформує Президента та Раду Федерації про стан справ.
- За рівної кількості голосів під час голосування на засіданні Голова Комітету має право вирішального голосу.
- У разі відсутності Голови, його обов’язки виконує заступник Голови.
- Секретар веде діловодство та готує матеріали до засідань.
- Голови комісій очолюють відповідні комісії по напрямках.
4.11. Організація роботи:
- Комітет працює на постійній основі, засідання проводяться не рідше одного разу на квартал.
- Рішення приймаються більшістю голосів присутніх членів та подаються на затвердження Раді Федерації.
- Голова Комітету звітує про діяльність перед Радою не рідше 1 разу на рік.
- За необхідності Голова може утворювати тимчасові робочі групи для вивчення проблем, їх склад затверджується Головою.
4.12. Гендерна рівність
- Комітет забезпечує рівні можливості для чоловіків та жінок у сфері тренерської діяльності.
- Встановлюються гендерні квоти для представництва у складі Комітету.
- Розробляються програми заохочення жінок до тренерської професії.
4.13. Звітність та прозорість
- Комітет готує щорічні звіти про свою роботу.
- Інформація про діяльність Комітету оприлюднюється на сайті Федерації.
- Забезпечується прозорість фінансування та витрат Комітету.
5. Права та обов’язки членів Комітету
5.1. Комітет здійснює свої повноваження згідно зі Статутом, регламентними документами та рішеннями органів управління Федерації.
5.2. Члени Комітету мають право:
- брати участь у засіданнях Комітету, його постійних та тимчасових комісіях та робочих групах;
- вносити пропозиції з питань, що розглядаються на засіданнях Комітету;
- висловлювати свою думку, пропозиції та зауваження під час обговорень на засіданнях;
- ініціювати розгляд будь-яких питань, що належать до компетенції Комітету;
- отримувати інформацію про діяльність Комітету, знайомитись з протоколами, рішеннями тощо;
- представляти Комітет та висловлювати його позицію за дорученням Голови Комітету;
- інші права відповідно до покладених на них функцій та завдань.
5.3. Члени Комітету зобов’язані:
- брати активну участь у засіданнях та роботі Комітету, його комісіях та робочих групах;
- сумлінно виконувати рішення, доручення та розпорядження Комітету та його Голови;
- дотримуватись норм Статуту Федерації, цього Положення та інших регламентних документів;
- відповідально ставитися до виконання покладених на них функцій та обов’язків у Комітеті;
- не допускати дій та вчинків, що можуть завдати шкоди інтересам та репутації Федерації;
- дотримуватись етичних норм та стандартів у діяльності згідно з Кодексом етики та доброчесності;
- всіляко сприяти зміцненню авторитету та захисту честі й гідності тренерської професії;
- виконувати інші обов’язки згідно з покладеними на них функцій.
5.4. За невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків члени Комітету можуть бути достроково відкликані зі складу Комітету за рішенням Ради Федерації.
6. Засідання членів Комітету
6.1. Засідання Комітету проводяться у міру необхідності, але не рідше одного разу на квартал.
6.2. Порядок денний, дату, час та місце проведення засідань визначає Голова Комітету та повідомляє про це членів Комітету.
6.3. Засідання є правочинними, якщо на ньому присутні більше половини членів Комітету.
6.4. Кожен член Комітету має право ініціювати розгляд питань, що потребують оперативного вирішення.
6.5. Проведення засідань та прийняття рішень членів Комітету можуть відбуватися шляхом голосування через використання засобів зв’язку. Засідання можуть проводитись як за безпосередньої участі членів, так і за допомогою інтернет-зв’язку з використанням аудіовізуальних комп’ютерних програм онлайн конференцій.
6.6. Кожен член Комітету, який бере участь у засіданні, має один голос. Рішення приймаються простою більшістю голосів членів, які присутні та беруть участь у голосуванні. У разі рівного розподілу голосів, голос Голови є вирішальним.
6.7. Засідання Комітету оформлюється протоколом протягом 3 днів, який затверджується Головою Комітету. Протоколи зберігаються в Комітеті до кінця календарного року, після чого передаються до архіву Федерації.
7. Документація Комітету
7.1. Комітет веде таку основну документацію:
- протоколи засідань;
- річні плани роботи;
- річні звіти про роботу;
- навчально-методичні програми та рекомендації для тренерів;
- журнали обліку підвищення кваліфікації тренерів;
- протоколи засідань атестаційних та ліцензійних комісій;
- статистичні дані про склад тренерів;
- інформаційно-аналітичні довідки;
- листування з питань роботи з тренерським складом.
7.2. Конкретний перелік документації Комітету затверджується Головою з урахуванням вимог законодавства.
8. Постійні комісії та робочі групи Комітету
8.1. Комітет здійснює навчання, ліцензування та атестацію, керівництво тренерським складом, заслуховування програм підготовки та проведення конкурсів на посади тренерів національної збірної команди у системі Федерації відповідно до цього Положення.
8.2. Для виконання покладених на Комітет завдань та ефективної організації роботи при ньому створюються постійні комісії:
- Комісія з ліцензування та атестації тренерського складу;
- Комісія з професійної підготовки тренерів;
- Комісія з призначення тренерського складу;
- Методична підкомісія;
- Дисциплінарно-етична підкомісія.
8.3. Склад постійних комісій формується з-поміж членів Комітету та залучених фахівців і затверджується Головою Комітету строком на 2 роки.
8.4. Очолює комісію голова, який обирається зі складу комісії. Голова організовує роботу комісії, скликає та проводить її засідання, підписує протоколи.
8.5. До складу комісій входять компетентні фахівці та досвідчені тренери, які мають відповідну професійну освіту та досвід роботи у сфері хокею на траві.
8.6. Комісії проводять засідання за потреби, але не рідше 1 разу на квартал. Засідання є правочинними при присутності більшості складу.
8.7. Рішення комісій приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх і мають рекомендаційний характер для Комітету.
8.8. За рішенням Голови Комітету для вивчення окремих питань можуть створюватись тимчасові робочі групи з залученням необхідних фахівців.
8.9. Порядок роботи та повноваження тимчасових робочих груп визначаються Головою при їх створенні.
9. Основні напрямки діяльності Комітету
9.1. Ліцензування та атестація тренерів
- розробка кваліфікаційних вимог;
- організація процесу ліцензування;
- проведення атестації;
- ведення реєстру ліцензованих тренерів.
9.2. Професійна підготовка та підвищення кваліфікації
- розробка програм підготовки тренерів;
- організація навчальних заходів;
- забезпечення стажувань, обмінів досвідом;
- видання методичної літератури.
9.3. Методичне забезпечення
- формування єдиної методичної бази;
- розробка методичних рекомендацій;
- впровадження інноваційних методик;
- поширення передового досвіду.
9.4. Робота з національними збірними
- добір та підготовка тренерського складу;
- контроль тренувального процесу;
- аналіз та корекція підготовки.
9.5. Дисциплінарно-етичні питання
- розгляд дисциплінарних справ;
- контроль дотримання етичних норм;
- заходи із захисту честі професії.
9.6. Інші напрямки згідно із завданнями та функціями Комітету.
10. Міжнародне співробітництво
10.1. Обмін досвідом, участь у міжнародних конференціях, програмах.
10.2. Впровадження кращих світових практик у тренерську діяльність.
10.3. Залучення іноземних фахівців та експертів для підвищення кваліфікації українських тренерів.
11. Фінансування діяльності Комітету
11.1. Діяльність Комітету фінансується за рахунок коштів Федерації, внесків клубів, грантів, спонсорської допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством, згідно із щорічним бюджетом, затвердженим Радою Федерації.
11.2. Кошти використовуються для організації навчальних заходів для тренерів, видання методичних матеріалів, заохочення тренерів та інших витрат, пов’язаних з виконанням функцій Комітету.
11.3. Комітет активно співпрацює з неурядовими організаціями, бізнес-структурами, залучає донорів для фінансування своїх програм та проєктів, а також використовує ресурси волонтерів.
11.4. Основними джерелами фінансування діяльності Комітету є:
- кошти Федерації хокею на траві України;
- внески та платежі від членів Федерації, клубів та учасників змагань;
- гранти від Національного олімпійського комітету та міжнародних спортивних організацій;
- спонсорські кошти від комерційних компаній-партнерів;
- плата за навчання, атестацію та ліцензування тренерів;
- доходи від продажу методичних та інформаційних матеріалів;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
11.5. Комітет забезпечує прозорість фінансування та звітності шляхом оприлюднення річних фінансових звітів на офіційному сайті Федерації.
11.6. Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів здійснює Ревізійна комісія Федерації.
12. Порядок взаємодії Комітету з центральними органами Федерації
12.1. Комітет підзвітний Раді Федерації та взаємодіє з іншими органами управління Федерації відповідно до Статуту, регламентних документів та рішень керівних органів.
12.2. Голова Комітету щорічно звітує перед Радою Федерації про діяльність Комітету та виконання затверджених планів роботи.
12.3. Рада Федерації затверджує склад Комітету, кандидатуру Голови Комітету, положення, плани роботи та бюджет Комітету.
12.4. Президент Федерації вносить пропозиції щодо складу Комітету та кандидатури Голови.
12.5. Рада Федерації забезпечує необхідні умови для ефективної роботи Комітету, надає організаційну, методичну та інформаційну підтримку.
12.6. Комітет взаємодіє з іншими комітетами та структурними підрозділами Федерації в межах своїх повноважень, зокрема:
- з Тренерською радою – для узгодження позицій та рекомендацій з питань підготовки спортсменів;
- з Комітетом з проведення змагань – щодо організації та проведення змагань;
- з Дисциплінарним комітетом – у питаннях дотримання етичних норм тренерами.
12.7. Рішення та документи Комітету, що стосуються діяльності Федерації, підлягають обов’язковому розгляду та затвердженню відповідними органами управління.
12.8. Члени Комітету мають право брати участь у засіданнях інших органів Федерації при розгляді питань, що стосуються діяльності Комітету.
13. Конфіденційність та захист персональних даних
13.1. Відокремлений підрозділ гарантує повну конфіденційність персональних даних своїх членів відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
13.2. Персональні дані членів використовуються виключно для потреб внутрішньої діяльності відокремленого підрозділу та не підлягають розголошенню або передачі третім особам, окрім випадків, передбачених чинним законодавством України.
13.3. До персональних даних членів належать: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, місце проживання, контактні дані (телефон, електронна адреса), інформація про громадянство, серія та номер документа, що посвідчує особу тощо.
13.4. Члени відокремленого підрозділу надають згоду на обробку їх персональних даних при вступі шляхом заповнення відповідної заяви.
13.5. Відокремлений підрозділ вживає всіх необхідних організаційних та технічних заходів для захисту персональних даних членів від несанкціонованого або випадкового доступу, знищення, блокування, копіювання, поширення тощо.
13.6. Доступ до персональних даних членів мають лише уповноважені особи в межах, необхідних для виконання їх функціональних обов’язків.
13.7. Члени мають право на доступ до своїх персональних даних, їх уточнення та оновлення у разі зміни відповідної інформації.
14. Порядок затвердження, внесення змін та доповнень до цього Положення
14.1. Положення набуває чинності з дати його затвердження Президентом за поданням Ради Федерації.
14.2. Зміни та доповнення до цього Положення можуть бути внесені за рішенням Ради Федерації.